PUBLICITEIT / ADVERTISEMENT

Go Back   Pocketbike-, Minibike & PitbikeForum > Tuning > Technische Tuning
User Name
Password
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Search this Thread Rate Thread Display Modes
Old 26-03-2009   #1
potch
Registered User

Bike: chinees mt4 watergekoeld
koppeling vervangen voor de leek?

hey iedereen ben nieuw hier heb al veel gehad aan de technische dingen hier.ben al 2 maand bezig met pocketbike alleen nog op geen circuit geweest maar heb al3 mt4kes gekocht en nen mt2 en die laatste start maar vertrekt niet. carbu al es mooi opgekuist maar was niks vuil aan.men vraag is nu een koppeling afnemen heeft men daar best een gereedschap voor?of me even uitleggen hoe dit moet.vijs lossen maar dan draait andere kant mee.die dan lossen en tegenhouden?of moet ik die circlips lossen?iemand die even uitlegd waarom die kleine circlips dienen en hoe de koppeling te lossen?weet niet wat er aan die pocket scheelt.krijg hem in hoge en lage toeren maar vertrekt niet.en koppeling is niet tot poeder gemalen zoals ik hier ergens zag op oude fotos?ni gemakkelijk weten of iets versleten is of ni?
potch is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (Hide this adverts)
Old 12-03-2010   #2
bram_015
Registered User

Bike: chinees chinees
Quote:
Originally Posted by potch
hey iedereen ben nieuw hier heb al veel gehad aan de technische dingen hier.ben al 2 maand bezig met pocketbike alleen nog op geen circuit geweest maar heb al3 mt4kes gekocht en nen mt2 en die laatste start maar vertrekt niet. carbu al es mooi opgekuist maar was niks vuil aan.men vraag is nu een koppeling afnemen heeft men daar best een gereedschap voor?of me even uitleggen hoe dit moet.vijs lossen maar dan draait andere kant mee.die dan lossen en tegenhouden?of moet ik die circlips lossen?iemand die even uitlegd waarom die kleine circlips dienen en hoe de koppeling te lossen?weet niet wat er aan die pocket scheelt.krijg hem in hoge en lage toeren maar vertrekt niet.en koppeling is niet tot poeder gemalen zoals ik hier ergens zag op oude fotos?ni gemakkelijk weten of iets versleten is of ni?

om te zorge dat die niet doordraait:

m5 in vliegwiel draaien. dan blokkeerd hij. en dan kan je de bout lossdraaien bij de koppeling. wat je ook kan doen is een schroevendraaier tussen je koppeling,maar dan loop je de kans dat je vanalles beschadigd,anders kan je ook koppelingsblokeerplaat kopen.

dan om je koppeling eraf te halen doe ik: met een fohn goed verwarmen en men een schroevendraaier loswrikken.

suc6

ps. bedoel je de circlips bij de zuiger?
bram_015 is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules